6 mei 2014

[Review] Saint Basics Eco Ondergoed

Met trots kan ik zeggen dat ik dit jaar in nog geen enkele keten kleding heb gekocht. Ik probeer mijn kleerkast nu te vullen met kleding die 2dehands gekocht is ofwel ecologisch - bij voorkeur bij kleinere bedrijven. Ondergoed kan ik natuurlijk niet 2dehands kopen, dus is het zoeken naar ecologisch verantwoorde alternatieven. Kiezen voor ecologische kleding is niet alleen beter voor je gezondheid maar ook voor het milieu. Van Beaulino mocht ik een setje ondergoed uitproberen van het merk Saint Basics. Hun collectie bestaat uit 95% biologisch katoen en 5% elastaan. Het merk is GOTS-gecertificeerd, fairtrade en tegen kinderarbeid. 

Ik ben zo vrij geweest om foto's te gebruiken van Saint Basics zelf omdat ik niet sta te juichen om met mijn achterste op mijn blog te verschijnen...zo ver ga ik (nog) niet. Hierboven zie je het zwart topje dat ik uitgetest heb. Het is een topje met een wijde hals en korte schouderbandjes, waardoor het topje redelijk hoog zit. Het is een beetje elastisch, waardoor het nauw aansluit op je lichaam. Wat me meteen opviel is hoe zacht de stof is. Ik zou het zelfs overdag durven dragen als zomertopje. Een leuk accentje is het klein design labeltje onderaan rechts (links als je het draagt). Deze tops zijn verkrijgbaar per 2, voor 30€.


Het ondergoed is net als het topje even zacht en sluit mooi aan op het lichaam. Net zoals bij het topje zie je terug het design label op de linkerkant maar de broekjes hebben ook een extra accent namelijk de band met letters (?). Als ik het setje aan heb, geeft het me het gevoel dat het om een kwaliteitsmerk gaat, door het mooi design maar ook vooral de zachtheid en het feit het ondergoed mooi op mijn lichaam aansluit. Dat laatste vind ik op zich een hele prestatie want met mijn lichaamsbouw is kleding zoeken soms echt een ramp. ;) Deze broekjes zijn eveneens verkrijgbaar per 2, voor 25€.

Ken je dat gevoel van irritante etiketjes die niet goed zitten? Bij deze sets is dit niet het geval want ze zijn volledig etiket vrij. De informatie (soort stof, was-suggestie) zijn op de stof zelf gedrukt. Daar stond trouwens vermeldt dat je alles mag wassen op 30°. Oeps. Volgens mij heb ik dit per ongeluk enkele keren over het hoofd gezien. Maar goed nieuws: ze kwamen onbeschadigd de wasmachine uit, even zacht en elastisch.

Besluit: De prijs-kwaliteit zit zeker goed. Je betaalt voor biologische stof in een mooi design dat gemaakt is met eerlijke arbeid. Ben je na het lezen van deze post nieuwsgierig geworden naar Saint Basics? Beaulino biedt alle lezers van Bewust Groener nu tijdelijk 10% korting aan, geldig tot 30/06/2014. Gebruik de code ‘SAINTECO’ bij het uitchecken.

Je vind de volledige reeks van Saint Basics hier terug.


Deze blogpost bevat een product dat werd opgestuurd. Lees de disclaimer voor meer info.

2 reacties:

Nierika zei

Klinkt goed! Ik draag eco ondergoed van Leela Cotton. Ook heerlijk zacht en voelt geweldig op mijn lichaam.

Anoniem zei

Wat goed! Ik ben ook bezig mijn kledingkast uit te mesten en heb me voorgenomen ook alleen nog verantwoorde alternatieven aan te schaffen. Nu mijn ondergoed aan vervanging toe is zal ik me al af te vragen waar ik op kon overstappen; dit merk zal ik zeker proberen!