10 apr 2014

[Review] Cîme Daisy Delight dag- en nachtcrème

Sinds kort heeft Cîme een nieuw product op de markt: Daisy Delight. Een dag- en nachtcrème verrijkt met madeliefjes, edelweissbloemen en hyaluronzuur. Een mengsel dat je huid er stralend en fris laat uit zien. Het zou ook oneffen heden aanpakken, waardoor je huid egaler wordt. Doet de creme ook wat ze beloofd?



Proefdiervrij: V
Vegetarisch: V
Vegan: V

Biologisch: 45,49%

GEBRUIK

's Ochtends en/of 's avonds op de gereinigde huid van aangezicht en hals aanbrengen en lichtjes inmasseren.

INGREDIËNTEN (INCI)

AQUA, ALOE BARBADENSIS EXTRACT*, LAVANDULA ANGUSTIFOLIA AQUA*, CAPRYLIC CAPRIC TRIGLYCERIDE, GLYCERIN, DICAPRYLYL ETHER, BELLIS PERENNIS FLOWER EXTRACT*, GLYCERYL STEARATE CITRATE, BENZYL ALCOHOL, AROMA**, CELLULOSE GUM, MICROCRYSTALLINE CELLULOSE, CETEARYL ALCOHOL, SODIUM STEAROYL GLUTAMATE, XANTHAN GUM, ALCOHOL*, LEONTOPODIUM ALPINUM EXTRACT*, TOCOPHEROL, DEHYDROACETIC ACID, PHENETHYL ALCOHOL, CITRIC ACID, LINALOOL**, SODIUM HYALURONATE, CITRONELLOL**, DISODIUM PHOSPHATE, POTASSIUM CHLORIDE, POTASSIUM PHOSPHATE, SODIUM CHLORIDE


Eerder kon je al lezen wat ik van de Belle D'amour crème vond. Het lijkt wel alsof deze Daisy Delight speciaal werd ontworpen voor mensen voor wie de andere crème te voedend was. Zoals je op de foto kan zien is deze creme veel lichter dan de ander. Ze is minder vettig en dringt ook veel sneller in de huid. Voor wie vertrouwd is met de Cîme producten, doet de textuur een beetje denken aan de body lotion. Terwijl ik de Belle D'amour vooral geschikt vond voor de winter en als nachtcrème omdat die zo rijk aanvoelt, is deze makkelijker aan te brengen s'ochtends (zonder glimmen!) en ideaal voor de zomer.

De eerste dagen merkte ik dat de crème een beetje kriebelde. Ik had het gevoel dat mijn huid strakker werd. Waarschijnlijk was dat het eerste teken van het egaliserend effect want na bijna 2 weken te gebruiken merk ik inderdaad dat ik precies meer kleur in mijn gezicht heb. Er zijn zelfs dagen dat ik gewoon geen nood zie om foundation aan te doen. Intussen is het kriebelend effect verdwenen maar mijn huid blijft glad aanvoelen.

Nog een groot voordeel voor degene die strikt zijn op hygiëne: deze crème komt in een pomp flesje. Enkele keren pompen is voldoende om je volledige gezicht rijk in te smeren. De geur is even subtiel als de andere producten maar ruikt net iets anders... subtiel bloemig met een licht frisse ondertoon.

Benieuwd naar de Daisy Delight? De creme is te koop voor 19.95€ via de webwinkel en eveneens in winkels, te vinden op hun website onder de verkooppunten.



Deze blogpost bevat een product dat werd opgestuurd. Lees de disclaimer voor meer info.

0 reacties: