4 feb 2014

[Review] Farfalla's Daily Pleasure Douchegel en Peeling

Vorig jaar werd ik fan van Farfalla, een merk die nieuw is op de Belgische/Nederlandse markt. Tot zover was ik enkel vertrouwd met hun gezichtsverzorging (een review kan je hier lezen)...tot nu dus! Voor wie Farfalla nog niet kent, nog even opsommen waar ze allemaal voor staan: Ze zijn BDIH en Natrue gecertificeerd, werken bio-dynamisch en biologisch, zijn proefdiervrij, vegan én fairtrade. Een hele boterham dus. De volgende producten heb ik uitgetest:



De douchegel en de peeling zaten verpakt in een ontzettend mooi doosje. Ik heb er niet meer aan gedacht om daar ook een foto van te nemen maar bij mijn collega-blogger Mevrouw Minder kan je wel de verpakking zien. Heel mooi om als geschenk te geven...maar ook gewoon leuk om jezelf te verwennen. Beide productjes komen uit de lijn "Daily Pleasure", waarover het volgende gezegd wordt:

  • Met de pitten van de Afrikaanse Mango wordt een kwaliteitsvolle boter vervaardigd die is rijk aan hydraterende ingrediënten.
  • Het uiterst milde extract van biologische Kersenbloesems maakt de huid fluweelzacht en geven de huid stevigheid.
  • Het biologische extract van Vijg is rijk aan vezels, flavonoïden, polyfenolen, sporenelementen en vitaminen. Als gevolg hiervan, biedt de Vijg een optimale bescherming tegen vrije radicalen.
  • De olie van de Amandel bevat een zeer grote hoeveelheid essentiële vetzuren, die nodig zijn bij de celvernieuwing. Samen met Karitéboter zorgt deze olie voor een intensief gevoede huid en een zijdezachte teint.
  • De aromatologische mengeling van de etherische oliën van onder meer Sinaasappel, Citroen, Vanille en Mandarijn zorgen voor een verfrissende en zonnige geur.

Vooral dat laatste is me heel erg opgevallen. Beide producten hebben een frisse geur die me doet denken aan de zomer en tegelijkertijd is er een zoete ondertoon. Normaal gezien heb ik het niet zo voor frisse geuren maar deze ruiken echt heerlijk. Het valt absoluut niet te vergelijken met andere doucheproducten die meestal vol zitten met synthetische citrus.

De douchegel doet me wel eerder denken aan een douchecrème, het lijkt dezelfde witte substantie te hebben... maar integenstelling tot de crème kan je deze ook gebruiken in bad. Dat heb ik eerlijk gezegd pas recent ontdekt omdat ik het verschil tussen de 2 producten wilde opzoeken. Bij deze dus, een handig weetje voor degene die graag een bad nemen.

De peeling is dan weer doorschijnend bruin met korreltjes. Die korreltjes zijn gemaakt van veenbessen, kersebloesem en vijg en zijn ontzettend zacht van werking. Heel geschikt voor mensen met een gevoelig huidje die maar om een lichte scrub vragen. 

Na het gebruik van beide productjes heb ik wel het gevoel dat mijn huid zachter is geworden. Scrubs gebruik ik anders nooit en alhoewel ik dacht dat de korrel misschien iets te fijn zou zijn, heb ik een week later nog altijd een zacht huidje. En de geur.... ja daarvoor alleen al zou je onder de douche willen staan! 

Benieuwd naar deze producten?
De douchegel kost 9.90€ en de peeling 10.90€, per 150ml. Farfalla is momenteel binnen België en Nederland enkel te koop bij Druantia

0 reacties: