4 nov 2013

{Gastblog} November Geef-maand

Hallo, ik ben Laura, 31 jaar en ik woon in Nederland in de mooie stad Rotterdam. Hoewel ik een echte stadse dame ben kan ik ook erg genieten van groen. En wil ik dat groen zo lang mogelijk behouden. Daarom probeer ik zo duurzaam mogelijk te leven. Buiten dat ik zelf op let vind ik het ook leuk om mee te doen aan allerlei project weekjes en maandjes die mij en mijn omgeving extra bewust maken op een leuke manier. Want ik hou er niet van om met mijn vingertje te wijzen en te vertellen hoe anderen zouden moeten leven. Maar als ik anderen weet te inspireren met hoe ik zelf leef is dat natuurlijk mooi meegenomen.


Tijdens een van die projecten kwam ik de Verdubbeldame tegen. Net als ik een echte stadse dame. Bovendien is ze behept met een hart van goud. Op haar website kan je goede daden die jij zelf doet, gedaan hebt of nog gaat doen, indienen. En dan verdubbelt zij die daad als ze daar toe in de gelegenheid is. Jij als lezer kunt haar daden ook weer verdubbelen. Op die manier kocht ik al een keer een maand geen kleren, vorige maand kocht ik zelfs helemaal niets nieuws, plantte ik zaadjes om de bij te redden en ben ik druk in de weer met het verzamelen van zaden die elders gebruikt kunnen worden om armoede te bestrijden.
November heeft de Verdubbeldame omgedoopt tot Geef maand. Want als je een maand lang iedere dag iets weg geeft, of dit nu een helpende hand, een luisterend oor, wat zelfgemaakt, iets dat je over hebt en niet meer gebruikt of een gekocht cadeau(tje) is maakt niet zoveel uit. Geven doet iets met zowel de ontvanger als de gever.

Deze dingen wisselden vorig jaar van eigenaar.
Ik ben benieuwd wat ik dit jaar weet weg te geven.

Het is een simpele manier om de wereld een beetje mooier, maar een ook stukje groener te maken. Want als je dingen weggeeft die je zelf niet meer wilt maar ergens anders nog prima een tweede leven kunnen hebben heb je daarmee ook een impact op het milieu. Een win win situatie zou ik dus zeggen. Het leuke is dat je zelf heel simpel mee kunt doen, door je aan te melden op deze blog. Tot nu toe zijn er 39 aanmeldingen, stel je voor dat al die mensen iedere dag iets weggegeven,  dan vinden er dus 1170 geefacties plaats. Kun je nagaan wat voor een enorme impact dat al heeft. En er komen nog steeds mensen bij die ook graag mee willen doen. Ben jij ook een van deze enthousiastelingen? Dan lees ik je verhalen natuurlijk graag op jouw blog of op de “Geefmaandblog”. Mijn blogposts zal je daar in ieder geval ook kunnen vinden. Je kan mij vinden op Miss-Artemis.

Hoop jullie daar te zien!


0 reacties: