22 apr 2013

Review: Farfalla reisset


Je hebt het misschien al gehoord, er is een nieuw cosmeticamerk op de Belgische markt: Farfalla. Niet alleen is Farfalla gecertificeerd met BDIH en Natrue, maar daarnaast werken ze ook bio-dynamisch (seizoensgebonden oogsten etc) en biologisch, zijn de producten proefdiervrij (zowiezo met de certificaten hierboven), veganistisch en ze werken ook fair trade. Dit belooft alvast veel goeds! Ik heb het reissetje mogen uitproberen die de volgende producten bevat: Daily refresh - cleansing fluid, Intense moisture - light moisturizing fluid, Be beautiful - bliss cream, Age miracle night miracle fluid.



Daily refresh cleansing fluid (reiniging)
Deze reiniging is erg prettig om te gebruiken, in tegenstelling tot een reinigingsmelk voelt deze veel lichter aan maar wanneer je het open smeert, gaat het toch licht schuimen. Ik neem het daarna af met een vochtig watje en klaar! Geen droge huid, geen trekkerig gevoel dus heel tevreden over dit product.

Intense moisture light moisturizing fluid (lichte dagcreme)
Deze lichte dagcreme breng ik dagelijks aan, al dan niet als basis onder mijn make-up. Het is een dunne creme die heel snel in de huid dringt. Wat me aan deze dagcreme opvalt is dat ik na een tijd nog altijd het gevoel heb dat mijn huid gehydrateerd is, terwijl ik dat bij andere lichte creme's niet heb. Een persoonlijke favoriet! 

Be beautiful bliss cream (rijke dagcreme)
Deze dagcreme gebruik ik wanneer mijn huid iets meer nodig heeft, zoals bij koud weer en ijzige wind. Ook grijp ik naar deze creme als ik sterk reinigende huidmaskers heb gebruikt om te voorkomen dat mijn huid uitdroogt. Geen creme die ik elke week nodig heb maar wel handig om in huis te hebben.

Age miracle night miracle fluid (nachtcreme)
Ik had eigenlijk maar weinig ervaring met nachtcreme en de ervaring die ik al had was niet bepaald positief... maar deze nachtcreme vind ik wel prettig. Het dringt snel in de huid en dus zie ik er s'ochtends niet uit als een vogelverschrikker door mijn haar die in de creme blijft kleven. De textuur lijkt heel sterk op de lichte dagcreme, maar dringt iets trager in de huid. (Maar toch sneller dan een standaard rijke dagcreme) Door mijn jonge leeftijd kan ik het product niet beoordelen op de anti-age werking maar verder heb ik er niets op aan te merken. 

Van links naar rechts: de reiniging, lichte dagcreme, rijke dagcreme, nachtcreme.

Kortom ben ik wel tevreden over alle producten, al zijn ze niet allemaal even geschikt voor mijn huidtype. De producten zijn niet alleen ecologisch verantwoord maar zijn eveneens kwalitatief en deze combinatie is voor mij belangrijk als ik een product opnieuw wil aankopen. De dagcreme is momenteel een sterke concurrent met de dagcreme die ik voordien gebruikte maar of dit mijn nieuwe favoriet wordt kan ik natuurlijk pas weten op lange termijn.

Meer weten?
Neem dan eens een kijkje op de Belgische website van Farfalla.
Farfalla is binnen BelgiĆ« momenteel enkel te koop bij de winkel Druantia te Lier en de bijhorende webwinkel. Het reissetje kost normaal gezien 17,90€ maar nu tijdelijk zijn ze geprijsd aan 15,90€. Ik weet niet tot hoe lang deze actie duurt dus snel zijn is de boodschap als je wilt genieten van deze korting. Het volledige aanbod van de Farfalla producten kan je hier bekijken.

0 reacties: